الطفات

صبح همه دوستان بخیر باشه 

 امروز خونه هستم و مامان خانومی هم که منتظر همچین موقعیتی

کلی کار برام به نوبت ردیف کرده

همین الان عدس داره روی گاز می پزه و قراره عدس پلو بخوریم ظهر

کلی کار دارم که باید انجام بدم

یکی یکی بریم جلو ببینم چی میشه

خداروشکر فردا تعطیل هست و می تونم به ی سری کارهام برسم

دختر خاله تازه برگشته و حالش خداروشکر بهتره

تو این هفته میرم خونه خالم که به دختر خالم سر بزنم

هر چند فعلا  صبر کردم خاله خودش زنگ بزنه

چون مامان با خاله حرف زدن گفتن یکم که خستگی راه از تنتون بیرون رفت بگید ما بیایم

برای دختر خاله جانم میخوام ی چیزی بخرم

آخه چند روز دیگه تولدش هست

نمیدونم چی بگیرم

خیلی به کتاب علاقه داره

ولی خوب به نظرم بجز کتاب ی لباس هم براش بگیرم بد نیست

زنگ زدم خال دومی و خاله گفت هنوز چیزی نخریده برای دختر خاله

این شد که قرار گذاشتیم با هم همفکری کنیم و ی چیزی بخریم

مامانم میگه طلا بگیر !! ولی خوب من تازه طلا فروشی بودم و قیمت کردم

قیمت ها واقعا نجومی هستن

از ی طرف دیگه ی سکه ربع رو چند وقته نگه داشته بودم که بدم به خاله اولی

برام ی کاری انجام داده بود و مبلغش در حدود دویست تومن میشد که از من نگرفته بود

بعدش هم که اون روز تو بیمارستان شوهر خالم کلی هزینه داد

حالا شاید همین ربع سکه رو بردم دادم به دختر خاله

هنوز تصمیم نگرفتم

******************************************

ی سر هم باید برم خیاطی و بدم پارچه ها رو برام بدوزه

فعلا فقط پارچه روشن رو میدم و مانتو رو میذارم یکم بعد میدوزم

*************************************************

مستر تو نت سرچ کرده و فهمیده اون آقایی که اون روز تو نمایشگاه گیاهان دارویی دیدیم

کی بوده!!

اگه سرچ مستر درست باشه

ایشون ی پزشک طب سنتی خیلی معروف تو اصفهان هستن

همش تو فکر این هستم که برم برای طب سنتی ی چکاب بشم

آدرس هایی که فری جان زحمت کشیدن بهم دادن رو دارم

باید همت کنم ی سر برم

**************************************

ساعت دوازده باید زنگ بزنم برای دندون پزشکی نوبت بگیرم

اووووووووووووووف!!

حتی اسمش هم که میاد ی جوری میشم

اخرین بار دوسال پیش رفتم دکتر

و دکتر گفتن مشکلی ندارم و همه چیز خوبه

فقط چون یکی از دندون هام درد می کرد و حساس شده بود

پر کردگی رو خالی کرد و دوباره پر کرد

این دندون رو خیلی سال پیش پر کرده بودم

ی چیزی حدود بیست  و پنج سال پیش

پوستم کنده شد تا خالیش کرد

برم ی معاینه بشم

فکر نکنم کار خاصی داشته باشه دندونام


****************************************

چشمتون روز بد نبینه بعد سم پاشی سوسک ها نه تنها نمردن

بلکه حضور فعال هم پیدا کردن

دیگه اینکه ما چه حسی داشتیم که بعد اون همه سم پاشی و بشور و بساب

تازه شرایط از اولش هم بدتر شد!!

چند روز پیش دوباره ی سم جدید خریدم

و باز کل مواد خوراکی ها رو بیرون بکش و سم پاشی کن

و دوباره بشور و بساب

تازه چند گله!!!!( واحد شمارش) از سوسک ها الطفات نموندن و مردن

بعد مثلا وسط حال نشسته بودم

میدیدم ی سوسک ریز اندازه کفش دوزک

داره گیج میزنه و میاد سمت من

هیچی دیگه دیشب که من کلاس بودم مامان کل آشپزخونه رو ریخته بود بیرون

و کل مواد خوراکی رو برداشته بود گذاشته بود بیرون خونه

و سم پاشی کرده بود

خوب من باید کنترل هیجان انجام میدادم و عصبانی نمیشدم

نه از دیدن اون صحنه که کل وسایل بیرون خونه بود

نه از دیدن مامان که داشت آب می ریخت کفش آشپزخونه

(مامان بخاطر کمرش نباید کار بکنه)

خیلی ریلکس نشستم و حرفی نزدم

بعد خندم گرفته بود

که اخه واقعا بعضی وقتا کنترل هیجان هم خود به خود

صداش در میاد از این شرایط عجیب ما با سوسک ها

*******************************************

با خودم قرارگذاشته بودم پنجشنبه ها روز زنگ زدن باشه

مثلا به عمو زنگ بزنم به خاله ها و یا هر کسی

و حالشون رو بپرسم

بعد هر دفعه جمعه میشه و من یادم میاد وای زنگ نزدم!!

باید زنگ بزنم به خاله کو چیکه و برای این چند وقت مراقبت و پرستاری از دختر خاله

تشکر کنم

دلم خیلی براش تنگ شده

*************************************

رفتم زیر عدس رو خاموش کردم و اومدم

خوب تو این چند روز آینده ما همش درگیر این موضوع هستیم که تعطیلات خود را

چگونه بگذرانیم!!

فردا قراره داداش جانمان بیاد اصفهان

کار اداری داره اینجا

فردا میاد که چهارشنبه به کارها برسه

داداش گفتن که برای هفته دوم تعطیلات مرخصی داره

و این یعنی اینکه ما هفته دوم میریم خونمون

فقط این وسط تکلیف هفته اول معلوم نیست

یا باید بابا بیان اینجا یا اینکه ما بریم

البته که من دوست دارم همین جا باشم

برای اولین سال هست که دوست دارم تعطیلات جایی نرم

نمیدونم هنوز تصمیمی نگرفتیم

**************************************









نظرات 10 + ارسال نظر
آرزو سه‌شنبه 1 اسفند 1396 ساعت 08:57

سلام.برای سوسک یه خمیر مخصوص هست که سمی هم نیست و مثل سم پاشی درد سر نداره.جاهی مختلف حتی تو کابینت هم میتونی بزاری .خوبیش اینه که جنازه سوسک رو هم نمیبینی چون این خمیر باعث تشنگیشون میشه و میرن تو راه آب میمیرن.اسمش امحا ست .من هر ۶ ماه استفاده میکنم و خیلی راضی ام.

آرزو باورت میشه خمیر هم زدیم ولی نمردن
فقط با این سم آخری کشته شدن

مرسی عزیزم برای پیشنهادت

Setareh سه‌شنبه 1 اسفند 1396 ساعت 03:37 http://san-arm

اسم سوسک میاد اون وسط ، کل مطالب یادم میره :(
خیلی خیلی مینرسم و چندشم میشه ، ایشالا زود نسلشون منقرض بشه راحت بشی .

انقدددددر با هیجان عکس پارچه هارو گذاشتی که منم رفتم سه تا پارچه خریدم یکیشو دادم خیاط دومی رو بعدا میدم سومی رو خودم میدوزم فعلا وقت ندارم ولی :/ دلم میخاد خیاطی رو بزارم تو. برنامه روزانم دلی واقعا وقت کم دارم .

ستاره تو این چند هفته خیلی جلو خودم رو گرفتم در مورد سوسک ننویسم
احساس میکنم پستام همه سوسکی شدن

وای چقدر عالی مبارکت باشه
حتما بذار مطمئن باش وقتی بیاد تو برنامه ی جایی براش باز میشه در طول روز

فری خانوم سه‌شنبه 1 اسفند 1396 ساعت 00:36 http://656892.blogsky.com

برم دوباره عکس رو ببینم ... فکر کردم دانتل ... خیلی شیکه ..
ممنون بابت آدرس

ی رنگ بین فسفری زرد و خردلی داشت
واقعا شاد و خوشگل بود دلم رو برد فری

خواهش عزیزم

فری خانوم دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت 21:27 http://656892.blogsky.com

سلام عزیزم
چندوقت پیش یه سم سوسک تو اینستا معرفی کرده بودن اسمشو یادم نیست پیداش کنم برات بفرستم
حتما برو طب سنتی رو ... الان کنجکاو شدم بدونم کی بوده
پارچه های پست قبل خیلی ناز بودن ... مخصوصا دانتل .... از کدوم مغازه خرید میکنی؟ ماجرای کارت هدیه چیه؟

حتما میرم فری جان
خیلی خوشم اومد از اون مزاج شناسی تو نمایشگاه
دانتل نیست کرپ هستش
منم اولش حدس نمیزدم کرپ باشه
من از یلدا بانو خرید میکنم
همیشه هم راضی بودم
اولین بار که خرید می کنی ی کارت هدیه میده
و پانزده درصد مبلغ خرید رو میریزه تو کارت که دفعه بعد و تو خرید بعدی می تونی استفاده کنی
حتما ی سر بزن
ابن سینا قبل از پمپ بنزین و سمت مخالف پمپ بنزین هست

مرضیه دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت 19:15 http://because-ramshm.blogfa.com

سلام بر سپیده بانو
آخ من روز اول ک خیاطی ثبت نام کردم چنان حریص بودم نگفتنی!! پارچه های مامانمو که میخواستن به خیاط بدن گرفتم گفتم بزارید من رفتم میدوزم؛ فک کنید جمع میکردم برای چندماه بعدم ک مثلا اون مدلی که مامان میخواستن رو یاد بگیرم:)))
برنامم امادس ها فقط چون توو یه دفترچه کوچیک تیک زدم تا صبح ایشالله نظمش میدم میفرستم خدمتتون

سلام عزیزم
حریص بودن خوبه عزیزم چون تو چیزهای مثبت حریص هستی

فدات عزیزم لطف می کنی

تیلوتیلو دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت 16:35 http://meslehichkass.blogsky.com/

راستش شبا اینقدر دیر میرم که دیگه وقت عکاسی و این حرفا نمیشه
این هفته برنامه را روی کامپیوتر نوشتم و آخر هفته برات میفرستم
عذرخواهی منو بپذیر

عذر خواهی چرا عزیزم؟
دوست داری کنارمون باشی و بهمون انرژی مثبت بدی عزیز دل

مه سو دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت 14:44 http://mahso.blog.ir

واییییییییییی چه وحشتناک...نشسته باشی سوسک بیاد من فورا سکته میزنم حتی اگه اندازه کفشدوزک هم باشه...
سوسکا هم اینروزا مقاوم شدن اقتصاد مقاومتیه
من جونم بالا اومد تا اون حشرات شبیه بید دیگه توی اتاقم پیدا نشدن...البته هنوز مونده زیر تختمو تمیزکاری عید کنم ببینم اونجا هستن یا نه!!!!! ولی خب توی خود اتاقم ندیدم...

نه بابا در حد کفشدوزک وحشتناک نیست مه سو

اخ اخ آره یادمه
حتی یادمه گفتی بید زده اتاقت من تا مدت ها دنبال حشره می گشتم زیر تختم

نل دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت 13:31

چه خوشگله اون دخترک اونوسط..

برای سوسک سم چغندر خیلی خوبه..استفاده نکردم ولی کسی که استفاده کرده بود بهم گفت..

خوش بگذره بهت

آره خیلی دوستش دارم
اگه بتونم کلاسش رو برم یاد بگیرم عالی میشه

من اصلا نشنیدم این چغندر رو تا حالا!! جالبه
فدات

سمیرا دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت 13:12

سپیده جون برای اینکه سوسک ها از بین برن باید منبعش رو پیدا کنی و از بین ببری.
اگر از تو چاه در میان می تونی از قهرمان استفاده کنی خیلی خوبه مثلا تو چاه آشپزخونه بریز فقط بعدش سر چاهک یه پارچه بزار که درنیان بیرون یه چند بار تکرار کنی از بین میرن
کارتن هم محل تخم گذاریشون هست اونارم یه نگاه بنداز

منبعش کجاست اخه؟؟؟
کل خونه رو زنگ زدم اومدن سم پاشی کردن !!!

همه وسایل خونه رو تو گردگیری بیرون ریختم و شستم
نمیدونم دیگه چکار کنم خیلی رو اعصابه متاسفانه

تیلوتیلو دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت 11:35 http://meslehichkass.blogsky.com/

برنامه ریزیهات به آدم حس و حال خوب میده
هوس میکنم کلی برنامه ی خوب بریزم

ولی شما برای من عکس از برنامه هفته گذشته نفرستادی بانو!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.